ترجمه اینترنتی و با کیفیت متن روانشناسی

ترجمه اینترنتی و با کیفیت  متن روانشناسی

So, SES is influenced by genes as well as experiences, and the relationship between SES and achievement is partly genetic in origin. The two things are linked by a person's DNA. This means that the children of parents who themselves did not succeed at school and went on to achieve low status in society are likely to resemble their parents as much for genetic reasons as for environmental reasons. In essence, it is likely that children growing up in low-income families- the families targeted by projects like Sure Start and Head Start- are genetically as well as environmentally vulnerable. The question facing us, therefore, is what can be done to support the more vulnerable members of society, to promote social mobility on the far left-hand-side of the bell-shaped curve where it is most sorely needed? We don't have definitive answers, but we can make some tentative suggestions; and we can state unequivocally that this is a question in need of an answer. We have seen that there are many ways in which disadvantaged children are not exposed to equal opportunities, a phenomenon that is manifestly unfair. 134 Mind the Gap: Social Status and School Quality One way to tackle the problem of some families getting stuck in a low-SES rut may be to focus on equalizing opportunities for the most vulnerable families. However, it is worth reminding ourselves that while this may have a very beneficial effect it will not reduce heritability estimates for either SES or achievement. Rather, access to new opportunities might nurture natural potential that would otherwise have lain dormant. Experiencing an environment that is impoverished, either literally or figuratively, because of parental status is unfair and stands in the way of maximizing individual as well as social and economic potential. Therefore, low-SES families should be prime candidates for extra resources and carefully targeted interventions. And to an extent they have been given them - in the form of programs such as Head Start in the United States and Sure Start in the United Kingdom. However, these initiatives are vulnerable because of their failure to make lasting changes to children's IQ levels, and this is of particular concern in a time of global recession and widespread funding cuts. Also, it can be argued that these programs do not actually manage to access the most vulnerable families either at the right time or in the -right way. Indeed the groups run by Sure Start, although often excellent, are also often full of middle-class mums and their babies, while the disadvantaged families they are designed to help are in the minority. Notwithstanding these problems, solutions for which can be found, the strategy of investing in young children as a means of leveling the playing field and improving life-long outcomes for disadvantaged children has been championed by Nobel Laureate and University of Chicago Economics Professor James J. Heckman.Heckman is interested in what he calls the origins and remediation of human inequality. In one of his many articles on the subject he states that: Investing in disadvantaged young children is a rare public policy initiative that- promotes fairness and social justice and at the same time promotes productivity in the economy andin society at large.

 

 

از اینرو SES تحت تاثیر ژنها و تجربیات قرار دارد، و ارتباط میان SES و پیشرفت و دستاورد ذاتا بخشی ژنتیکی است. این دو مقوله بوسیله ی DNA در هر فرد با یکدیگر اتصال می یابند. این بدین معناست که فرزندانی که والدینشان در مدرسه موفق نبوده اند و در جامعه به وضعیت پایین دست یافته اند، به احتمال زیاد این فرزندان هم به دلایل ژنتیکی و هم به دلایل محیطی شبیه والدین خود عمل می کنند. به طور ذاتی، احتمالا فرزندانی که در خانواده هایی با سطح درآمد پایین رشد کرده اند، این فرزندان هم از لحاظ ژنتیکی و هم از لحاظ محیطی در معرض آسیب هستند. بنابراین سوالی که در اینجا با آن مواجه می شویم اینست که چه کاری می توان برای افراد در معرض آسیب در جامعه انجام داد تا وضعیت اجتماعی آنها در انتهای منحنی نمودار ارتقا یابد؟ ما پاسخهای قطعی در دست نداریم اما می توانیم یکسری پیشنهادهای تجربی و آزمایشی بگذاریم یا بگوییم این سوالی است که نیاز به یک پاسخ دارد. ما مشاهده کرده ایم که راههای زیادی وجود دارد که در آن بچه های محروم در معرض فرصتهای یکسان نبوده اند ، پدیده ای که به طور آشکارا ناعادلانه است. احتمالا یک راه برای غلبه بر مشکلات برخی از خانواده هایی که درگیر  SES سطح پایین هستند این می باشد که برای خانواده های آسیب پذیر روی تساوی سازی فرصتها تمرکز کنند.  با این حال ارزشمند است که به خودمان یادآوری کنیم که درحالیکه این حرکت می تواند اثرات بسیار سودمندی در پی داشته باشد، اما نمی تواند تخمین های وراثتی را نه برای SES و نه برای دستاوردها کاهش دهد. بلکه دستیابی به فرصتهای جدید احتمالا می تواند پتانسیل های طبیعی را تغذیه کند که در غیراینصورت خفته و خاموش خواهد ماند. تجربه کردن یک محیط فقیر و بی خاصیت چه به صورت مجازی چه به صورت واقعی ، آنهم بخاطر وضعیت والدین، بسیار ناعادلانه است و در مسیری قرار میگیرد که افراد را از نظر پتانسیل های اقتصادی و اجتماعی افزایش داده و به حد ماکسیموم می رساند. بنابراین  خانواده هایی با سطح پایین SES باید کاندیدهای اصلی برای منابع اضافی باشند و با دقت به عنوان منابع دخالت در تحقیق در نظر گرفته شوند. و در غالب برنامه هایی که به آنها داده شده است، نظیر head start در آمریکا و Sure start  در انگلستان توجه شود. با این حال این چنین ابتکاراتی بخاطر اثرات جبران ناپذیری که به سطح IQدر کودکان می زنند، آسیب پذیرند، و این امر بخصوص در زمان بحرانهای اقتصادی جهانی و قطع بورسیه های تحصیلی گسترده، بسیار مورد توجه است. همچنین می توان بحث کرد که این برنامه ها نمی توانند به درستی مدیریت شوند تا دسترسی به خانواده های آسیب پذیر را چه در زمان به موقع و چه در مسیر درست میسر کنند. در حقیقت گروههایی که در برنامه Sure Start مورد هدف قرار گرفته اند ، اگرچه اغلب مناسب و عالی هستند، اما گاها پر از بچه ها و مادران طبقه متوسط هستند ، درحالیکه خانواده های محروم برای کمک در طول برنامه ریزی قرار گرفته اند، در اقلیت قرار دارند.

 

 

 

تماس باما

آدرس : تهران - جنت آباد جنوبی - خیابان پنجم – پلاک47

 شماره تلفن : 02144648626

 شماره تلفن : 02144648681

شماره همراه : 09129227837

تماس با وایبر هم مقدرو می باشد.

پست الکترونیک : Daneshjoonline1@Gmail.com

 

/ 0 نظر / 6 بازدید